PL EN

Blog

12 V 2015 r.

X kontra Y. Generacyjny szok kulturowy w zarządzaniu?

powiększ

Menedżerowie, a pracownicy Generacji Y. Generacyjny szok kulturowy w zarządzaniu?

Raport Ashridge Business School (ABS) na grupie ponad 3000 menedżerów i absolwentów wskazuje, że jakkolwiek ci pierwsi podziwiają inteligencję i energię młodych pracowników, tak nie podoba im się stała koncentracja tej grupy pracowników na sobie samych.Innymi słowy, szefowie narzekają na słabą umiejętność Y pracy w zespole skutkującą często brakiem szacunku.       engline na FB

Jakie więc Sue Honore i dr Carina Schofieldz  z ABS proponują sposoby zaradzenia tym deficytom dla dobra lepszej współpracy międzypokoleniowej w biznesie?

Autorki proponują szefom:

-ustalenie granic już od pierwszego dnia w relacji z pracownikami Generacji Y

-rozwijanie brakujących umiejętności soft skills już od początku współpracy

-zapewnienie coachingu i mentoringu zarówno dla młodych pracowników, jak i ich menedżerów

-dostarczanie regularnego dawania pochwał ( Generacja Facebooka szczególnie łaknie

publicznego uznania?)

-częste spoglądanie w lustro w ramach auto-refleksji nad swoim sposobem funkcjonowania w roli przełożonego

Czy rzeczywiście mamy do czynienia z aż takim generacyjnym szokiem kulturowym, jak chcą autorki?

Wydaje się, że zdrowy rozsądek, doświadczenie życiowe i odrobina wyobraźni wspartej empatią powinny na początek szefom wystarczyć.  Kolejnym ważnym krokiem są oczywiście szkolenia.

Źródło:  Culture Shock: Generation Y and their managers around the world.

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności. X